Selecteer een pagina

Aanpassing elektrisch laden

Beste leden,

Zeer recent zijn wij benaderd door de beheerder (New Motion) van onze elektrische laadpalen met de mededeling dat betaald gastgebruik op onze huidige drie laadpalen wordt uitgezet per 23 februari a.s. . De aangehaalde aanleiding hiervoor is dat onze laadpunten publiek toegankelijk zijn voor gasten en dat Nederlandse regelgeving vereist dat consumenten op een publiek laadpunt moeten kunnen laden zonder laadpas. Onze laadpunten kunnen dit zgn. ad hoc laden (laden zonder laadpas) technisch niet aan. 

Wij zijn met New Motion in gesprek om deze argumentatie op een aantal punten te weerleggen. Met het oog op de komende voorjaarsvakantie en de verwachting dat wij voor 23 februari a.s. geen uitsluitsel zullen hebben van New Motion, sturen wij u deze e-mail met een paar opties.

Wat te doen als u na 23 februari a.s. wilt blijven laden op één van de drie laadpalen:

  1. Indien u één van de volgende laadpassen heeft: NewMotion, NewMotion Multitankcard, Shell Recharge, Shell, Xximo en Travelcard, dan kunt u het pasnummer doorgeven via penningmeester@sleatemar.nl . Als wij die vóór 21 februari ontvangen dan zullen wij vóór 23 februari uw pasnummer ‘whitelisten’ hetgeen betekent dat u gewoon kunt blijven laden zoals u gewend bent.
  2. Indien u niet één van de genoemde laadpassen heeft, kunt u een gratis NewMotion/Shell Recharge laadpas bestellen en activeren via de Shell Recharge App. Informatie hierover treft u aan via  deze link. Zodra u de pas ontvangen en geactiveerd hebt, kunt u het nummer doorgeven via penningmeester@sleatemar.nl . Wij zullen dan uw pasnummer whitelisten. Wij weten niet hoe lang het duurt voordat u een nieuwe Shell Recharge pas in bezit heeft en of dit dus nog lukt voor 23 februari a.s. .

DRINGEND ADVIES:
Mocht u vanaf volgende week naar Balk komen en elektrisch willen laden en nog geen onder punt 1 en 2 genoemde voorzieningen kunnen treffen, houdt er dan rekening mee dat uw accu zodanig geladen is dat u weer weg komt.  

Zoals gezegd zijn wij nog in gesprek met New Motion en wij houden u op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.

Zeer binnenkort wordt er overigens bij het theehuis een nieuwe, dubbele laadpaal geïnstalleerd met een hogere laadcapaciteit. Wij gaan er vooralsnog van uit dat deze beperking niet voor deze laadpaal zal gelden.

Indien u vragen heeft kunt u deze stellen via penningmeester@sleatemar.nl